top of page

cosmética maria Gruppe

Öffentlich·75 Mitglieder

Facebook Pagina 39;s Die Je Moet Liken

Ook is de kans groot dat je zogenaamde nieuw verworden fans na afloop van de actie je pagina snel weer zullen unliken. Dat is niet het begin van een langdurige waardevolle merk fan-relatie. Ook is de kans groot dat de toekomstige updates van je pagina op weinig interactie kunnen rekenen. Totdat er weer iets te winnen valt natuurlijk! De interactie per duizend fans (IPM+) is de belangrijkste maatstaf voor het meten van hoe je content presteert en dit soort acties zullen hoogstwaarschijnlijk geen positief effect hebben op deze score.

facebook pagina 39;s die je moet liken

Tot zover mijn boodschap aan het geweten en het verstand van de ondernemer. Want wat is nou eigenlijk echt de oorzaak van al het Share & Win-geweld? In mijn opinie moeten we dan toch echt met de vinger naar Facebook wijzen, die zijn eigen promotiebeleid onvoldoende naleeft. Ik heb zelf (als Facebook marketeer) slechts één keer gehoord van een pagina die is verwijderd door Facebook (en jij?)!

Het enige verschil wat ik zie, is dat ik minstens 10 euro per maand moet betalen. Net heb ik zelf meegedaan met een actie via een app, maar het lijkt me net zo irritant voor mijn facebookvrienden. Misschien nog wel meer, want ik moet het delen, vrienden persoonlijk uitnodigen, een pagina liken en me inschrijven voor een nieuwsbrief.

Ik vraag me overigens wel af hoeveel last je er van hebt wanneer je vrienden die acties niet liken/delen? ? en als het je zo enorm bezig houd, zit je dan niet zelf ook heel veel op fb?Niets mis mee natuurlijk, maar ik kom jouw naam heel wat posts tegen waar jij je mening geeft en aangeeft hoe het volgens jou toch allemaal beter kan/moet.

A) Of het loopt zo ver vol dat facebook een langzame dood sterftB) Ze gaan strenger beleid voeren (ook de kosten/mogelijkheden voor kleine bedrijven handelbaar maken)C) Het gedrag van fb gebruikers verandert en men wordt selectiever in wat ze liken/sharen.

Op het moment dat je fake fans op je pagina krijgt, op welke manier dan ook, dan staat het natuurlijk heel stoer dat je ineens duizenden fans hebt, maar de kwaliteit holt ook direct achteruit. Deze fans zullen namelijk nóóit iets met jouw posts doen. Niet liken, niet reageren en niet delen. Dit betekent dat je engagement omlaag gaat. De interactie per 1.000 fans gaat achteruit. Je IPM+ wordt lager en lager. Buiten dat je je zelf, en anderen, dus heel erg voor de gek houdt, is het ook nog eens zo dat Facebook je hier voor straft.

Om je edgerank percentage te berekenen kun je gebruik maken van de Edgerank Checker. Ik zeg hier wel direct bij, het is een berekening bij benadering en absoluut niet 100% betrouwbaar. Niemand weet namelijke exact hoe het algoritme in elkaar steekt van Facebook, ook de ontwikkelaars van deze tool niet. Maar als je met regelmaat meet, dan zegt dat zeker wat over jouw pagina, dus ook dit is best een goede tool om je kwaliteit te meten. Ook deze tool heeft een gratis basis versie. Je kunt zelf de periode kiezen, maar let op, je moet wel altijd eerst handmatig refreshen onderaan de pagina.

In het aanbod van verschillende social media kanalen staat Facebook volgens een studie van Newcom.nl nog steeds op de eerste plaats als er gekeken wordt naar het aantal gebruikers in Nederland. Wist je dat bijna 11 miljoen mensen in Nederland actief Facebook gebruiken en in de doelgroep 20-39 jaar zit zelfs 89% op Facebook?! Als bedrijf is het waarschijnlijk dat jouw doelgroep zich dus op Facebook beweegt. Des te meer redenen dat je met jouw organisatie hier ook aanwezig moet zijn. Maar hoe gebruik je Facebook voor een bedrijf? In dit artikel geven we graag een aantal tips om het beste uit je Facebook bedrijfspagina te halen. We praten niet over standaard zaken zoals het gebruik van een aantrekkelijke profielfoto en headerfoto, maar geven je enkele insidertips! En als je hulp kunt gebruiken met jouw bedrijfspagina, kun je altijd contact met ons opnemen. We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen!

Het kan zijn dat jouw bedrijf klanten heeft in diverse landen die verschillende talen spreken. Dan is het handig om de optie automatisch vertalen op Facebook te gebruiken. Op deze manier mix je niet verschillende talen in één post. Afhankelijk van de taalinstellingen van een bezoeker wordt het bericht getoond in de corresponderende taal. Als iemand bijvoorbeeld zijn FB-pagina in Nederlands heeft ingesteld, worden de berichten in Nederlands weergegeven. En voor iemand met Engelstalige instellingen worden de berichten in het Engels weergegeven. Dit is niet afhankelijk van het land waar iemand zich bevindt, maar van de instellingen van de gebruiker. Als iemand in Nederland zijn Facebook-taal in het Engels heeft ingesteld, worden de berichten in het Engels weergegeven. Het publiceren van het bericht met de verschillende taalopties moet consequent worden gedaan, zodat mensen geen combinatie van berichten in verschillende talen te zien krijgen.

Er zijn allerlei studies gedaan om te achterhalen wat de beste tijd is om op een Facebook bedrijfspagina te posten. Iedereen wil zoveel mogelijk mensen bereiken en de grootste betrokkenheid krijgen. Maar wanneer je zou moeten posten hangt natuurlijk af van jouw doelgroep. Maak een analyse van berichten die je op verschillende tijdstippen en wisselende dagen van de week hebt gepubliceerd om te zien wanneer je het hoogste aantal mensen hebt bereikt. Om een algemeen advies te geven: woensdag en donderdag zijn goede dagen om te posten. En tijden tussen 12.00 en 16.00 uur lijken in het algemeen goed te werken.

Voor degenen die niet meteen weten wat de Facebook Like Box is: deze heb je ongetwijfeld wel eens gezien want deze gratis plugin wordt wereldwijd door miljoenen websitebeheerders gebruikt om een Facebook-pagina te promoten. Bezoekers kunnen met een druk op de knop de pagina liken. Zie hieronder een voorbeeld van een Like Box.

Als ik de tutorial volg, dan komt bij ons enkel de bedrijfsnaam er te staan die als hyperlink werkt. Maar het is mijn bedoeling om er ook nog voor te zorgen dat het de facebookpagina in een ander tablad geopend gaat worden.

Tot voor kort kon ik inderdaad zoals u hierboven uitlegt een bericht liken als mijn bedrijfspagina, door op dat pijltje te klikken en mijn bedrijfspagina te kiezen. Maar sinds een paar weken is dat pijltje onder de berichten verdwenen en kan ik enkel nog als mijn persoonlijke profiel liken.

Sinds kort kan ik met mijn bedrijfspagina niet meer overschakelen naar paginaoverzicht. Die functie was voorheen terug te vinden in de rechterkolom maar is nu verdwenen. Zelfs op de website van het Hulpcentrum van facebook kan ik hier niets over terugvinden. Alvast bedankt

Help! Ik heb vanuit mijn Facebookpagina een evenement aangemaakt, maar ik heb niet de mogelijkheid om hier mensen voor uit te nodigen. Anderen kunnen wel mensen uitnodigen bij het evenement, dus het zou niet aan de instellingen van het evenement moeten liggen. Het lijkt wel alsof Facebook mijn persoonlijke account als organisator ziet (en dus niet mijn pagina), maar dan zou je toch juist verwachten dat ik mensen kan uitnodigen?

Hi, goede informatie, maar ik was opzoek naar (wellicht) de andere weg om.Ik ben medebeheerder van een pagina. Nu wil ik een bericht liken die door een andere medebeheerder is geplaatst. Op de pc kan je je profiel of pagina kiezen om een bericht te liken. Maar op mijn Android mobiel en tablet heb ik die mogelijkheid niet.Ik kan dan een bericht op die pagina alleen als pagina beheerder liken.Wellicht iemand en idee hoe ik toch als mijn eigen profiel een post kan liken?Alvast bedankt voor de hulp en tips

Hallo Anne, fijn dat je een uitleg geeft. Ik snapte maar niet hoe ik ineens berichten van een andere pagina niet meer op mijn bedrijfspagina kon plaatsen. Er kwam niets in mijn berichtenoverzicht op mijn pagina, maar kreeg wel reacties van vrienden van mijn gewone profiel. Nu blijkt inderdaad dat ik als mijn gewone profiel die berichten had geplaatst. Zo stom dat Facebook dingen wijzigt maar dat niet bekend maakt. Als ik nu een bericht zie, die ik wil delen op mijn pagina i.p.v. mijn gewone pagina, dan druk ik onderin het bericht op delen en dan kan ik de onderste aanklikken = vlaggetje met daarbij delen op pagina. Dan moet ik mijn paginanaam aanklikken en kan ik hem delen. Het lijkt dus toch iets anders dan hoe jij het uitlegt, maar door je uitleg ben ik er wel achter gekomen. Je kan bij bericht toekenning ook je eigen profiel veranderen in je paginaprofiel. Dat is dus nieuw, maar niet handig als je dat op standaard zet. Misschien helpt het anderen ook.

Anne, je geeft een duidelijke uitleg. Helaas kan ik het tegeltje waar ik de keuze moet maken niet vinden op facebook. Ook niet als ik via de computer wil reageren. Enig idee hoe ik dit weer kan instellen?

Dag AnneEen wat late reactie op je blog maar ik kan ineens niet meer als pagina reageren op een bericht van een andere persoon. Het fotootje dat rechtsonder het bericht zou moeten verschijnen, staat er niet meer. Moet ik ergens in de instellingen iets wijzigen? Alvast bedankt

Dag Anne. Ik heb een tweede pagina gemaakt, mijn professionele kunstpagina, onder mijn meisjes naam. Onder dat profiel wil ik graag eventueel medekunstenaars liken, maar als ik dat doe, like ik vanuit mijn prive pagina. De privé pagina is afgeschermd en mijn kunstpagina dus open. Is daar iets op te vinden? Alle reacties zijn welkom ?Gr. Marijke Pieters

Hoi Anne,Ik zou graag de mensen die mijn bedrijfspagina hebben geliked bedanken door iets op hun tijdlijn te schrijven (als bedrijf of als persoon). Ik zie alleen maar de optie prive bericht. Of moet ik perse eerst een vriendschapsverzoek sturen?

Ik heb een facebook account. Maar daar naast beheer ik ook een account van mijn werk. Sinds kort kan ik niet meer de startpagina van mijn werks account komen. Want het was voor mij zeer handig namelijk, ik kon zien wie wat heeft gedeeld. Zodat ik ook door kon delen wat gunstig is voor ons werk. Kunt u mij hierbij helpen aub. Mijn andere vraag is dan nog of ik de pagina van mijn werk apart houden van mijn prive account?

Info

Willkommen in der Gruppe! Hier können sich Mitglieder austau...
Gruppenseite: Groups_SingleGroup
bottom of page